dimarts, 22 de febrer del 2011

El Aleph

Carme Manrubia em va regalar un llibre, El Aleph, de Jorge Luis Borges. El vaig trobar l’altre dia, enterrat enmig de papers sobre Rodoreda. Hi ha una inscripció estampada a la primera plana: “Este libro fue comprado en Librería de Orientación Filosófica, Calle Real de Sabana Grande, Edificio Lincoln Pasaje - Local 17” Es tracta de la sisena impressió d’abril de 1966, d’una edició argentina. 
És sabut que Carme Manrubia va passar el seu exili a Veneçuela, on va fundar una fàbrica de perfums, que va vendre, quan va tornar a Catalunya, per viure a Romanyà de la Selva. 
Intrigada, vaig voler saber si encara existia la llibreria. Google em va dir que sí. Ara es diu “Librería Centro de Orientación Filosófica”. Però, si aneu a Caracas i voleu visitar-la, haureu de dirigir-vos a una adreça diferent. 
Ja no recordo perquè dins del llibre conservo unes fotocòpies d’un conte de Rodoreda. 
La fotografia la vaig fer la setmana passada al jardí de Llagostera.

3 comentaris:

  1. Felices encuentros de libros y librerías."El Aleph", un volumen siempre recordado en el camino de las lecturas.

    ResponElimina
  2. Els records i objectes retrobats són com perles del llarg collaret de la nostra vida...

    ResponElimina
  3. Mariàngela,

    Si mires dins l'Aleph potser hi trobaràs la resposta, recordo que aquella esfera de dos o tres centímetres de diàmetre ens peremet copsar "el inconcebible universo".

    Una excel·lent coincidència pels que estimem els llibres i les llibreries.

    Una abraçada.

    ResponElimina