dissabte, 28 de maig del 2011

Judt i Talese

Faltaven encara 10 minuts perquè sortís el tren. Al costat de l’estació hi ha una llibreria. Així és que vaig entrar-hi amb alguna intenció concreta, però tampoc gaire. Pocs minuts després, com que no hi havia cua a la caixa, vaig sortir-ne amb Judt i Talese sota el braç. No negaré pas que, en el fons, formaven part de la intenció. El que em va fer decidir ràpidament, però, va ser la necessitat imperiosa de llegir els capítols que cadascun d’ells dedica a New York. Dreta a l’andana, no sé llegir. Però, asseguda al vagó, em vaig llençar amb frisança a la lectura. I el viatge de Barcelona a Girona es va convertir en una agradabilíssima i nostàlgica passejada per New York, “la ciutat del món” de Tony Judt i “la ciutat de coses inadvertides” de Gay Talese. Just el que necessitava.  

A la fotografia, la posta de sol des d’una de les dues finestres que més m’estimo de Manhattan. 

2 comentaris:

  1. Muchas gracias, Mariàngela, por tus buenos deseos ante mi última novela. Espero que vaya hacia adelante.
    Enhorabuena por las lecturas de Gay Talese, por las visiones de Nueva York y por la cantidad de bellezas reunidas estos días en tu bloc en torno a tantas flores...

    ResponElimina
  2. Nueva York y las flores del jardín de la casa de mis padres son bellas por naturaleza! Y más en primavera. Gracias por los comentarios, José Julio. Y éxito!

    ResponElimina