diumenge, 12 de juny del 2011

Maniquins


Gay Talese defineix la ciutat de New York com “la ciutat de coses inadvertides”. Entre aquestes coses descriu així els maniquins dels aparadors de les botigues, de nit, “como centinelas forman fila a lo largo de la Quinta Avenida: maniquíes que escrutan la calle silenciosa con sus cabezas ladeadas, sus puntiagudos pies y sus largos dedos de goma, que esperan cigarrillos que nunca llegarán”. Potser es fixa en els maniquins perquè és fill d’un sastre. I potser perquè jo també sóc filla d’un sastre, també m’encanto mirant i fotografiant aparadors i maniquins, sobretot quan passejo per la Cinquena o per Madison. Vet aquí que Talese considera les maniquins de Lord & Taylor “sabias y curtidas. En Saks son recatadas y maduras, mientras que en Bergdorf’s irradian una elegancia intemporal y una muda riqueza.”
Vaig fotografiar les dues maniquins amb vestits de nit blancs de Lord & Taylor per Nadal de l’any 2008 i la maniquí amb vestit d’estampat de lleopard de Bergdorf’s l’agost de 2009. Jutgeu vosaltres mateixos.

4 comentaris:

  1. Jo no hi entenc gaire, però trobo que les "esteriltza" molt bé, oi? :))

    (Disculpa: No me n'he pogut estar)

    ResponElimina
  2. M'has fet arrencar una riallada amb el teu comentari, i m'he vist en aquella botiga i quan la dependenta m'ho deia... Abraçada!

    ResponElimina
  3. ¡Nueva York siempre une las miradas!...
    Saludos.

    ResponElimina