dilluns, 27 de febrer del 2012

No em diguis que m’estimes

La dona que llegeix estirada en una gandula, sota d’un para-sol, en aquest jardí que sembla  de Monet o de Renoir, però que és del nord-americà Frederick Carl Frieseke (1874-1939), no sé si està llegint una carta d’algú que li diu que no li digui que l’estima, encara que sigui veritat, i ella es posa la mà al cap, perquè ella sí que l’estima i li vol tornar a dir, encara que ell no la vulgui escoltar. No, no, atura la imaginació, autora d’aquest bloc. De fet, la dona de la gandula llegeix Madame Bovary tranquil·lament asseguda al seu jardí i es posa bé els cabells que un ventet de primavera li ha esbullat, mentre la flaire de les roses se li encasta al cor. O és a la pituïtària?

El quadre Woman seated in a Garden, va ser pintat l’any 1914, probablement en un dels estius que el pintor va passar a Giverny, i es conserva a The Huntington Library, Art Collections and Botanical Gardens de San Marino, a Califòrnia. L’art viatja, a cor què vols.

8 comentaris:

  1. Darrere o davant de cada imatge, és veritat, hi pot haver una història, una novel.la, un poema...

    ResponElimina
  2. Estic d'acord amb la Teresa... i darrere o davant d'alguna blocaire, una poeta.
    Des de la remuntada d'una pnuemònia que em té a casa fa quinze dies, una forta abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cal que tinguis bona cura d'aquesta pneumònia, Lluís! Et deus fer un tip de llegir! Ànims i una abraçada!

      Elimina
  3. No llegeixis aquest comentari:
    llegeix l'altre,
    el que he esborrat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'has esborrat tan bé que no l'he trobat enlloc, Ignasi. M'has deixat intrigada!

      Elimina
  4. Quina imaginació, Mariàngela! Em deixes fer un suggeriment: M'apunto a que està llegint la Bovary i, en un moment donat, es posa la mà al cap i diu: "Ai, la poca-vergonya, li posa banyes!!!"
    Petó.

    ResponElimina